Методика діагностики РСФ

Методика діагностики рівня соціальної фрустрації Л.И. Вассермана (Модифікація В.В.Бойко)
Соціальна фрустрації - вид (форма) психічної напруги, обумовленої незадоволеністю досягненнями і положенням особи в соціально заданих ієрархіях. Соціальна фрустрація передає емоційне відношення людини до позицій, які вона зуміла зайняти в суспільстві на даний момент свого життя.
Нижче пропонується опитувальник, який фіксує ступінь незадоволеності соціальними досягненнями в основних аспектах життєдіяльності.

Інструкція обстежуваним
Прочитайте кожне питання і вкажіть одну із найбільш відповідних відповідей.
0 - повністю задоволений;
1 - швидше задоволений;
2- важко відповісти;
3 - швидше не задоволений;
4 - повністю не задоволений.

Текст опитувальника
Чи задоволені ви:
- своєю освітою
- взаєминами з колегами пo роботі
- взаєминами з керівництвом на роботі
- взаєминами з суб'єктами своєї професійної діяльності (пацієнти, підлеглими, клієнти)
- змістом своєї роботи в цілому
- умовами професійної діяльності (навчання)
- своїм положенням в суспільстві
- матеріальним положенням
- житлово-побутовими умовами
- відносинами з чоловіком (дружиною)
- відносинами з дитиною (дітьми)
- відносинами з батьками
- обстановкою в суспільстві (державі)
- відносинами з друзями, найближчими знайомими
- сферою послуг і побутового обслуговування
- сферою медичного обслуговування
- проведенням дозвілля
- можливістю проводити відпустку
- можливість вибору місця роботи
- своїм способом життя в цілому

Обробка даних
Пo кожному пункту визначається показник рівня фрустрації. Він може варіюватися від 0 до 4 балів. Кожному варіанту відповіді присвоюється бали: повністю задоволений - 0, швидше задоволений - 1, важко відповісти - 2, швидше незадоволений - 3, не задоволений повністю - 4.
Щоб визначити підсумковий середній індекс рівня соціальної фрустрації. Для цього треба скласти показники фрустрації по всім пунктам і розділити суму на число пунктів (20).

Інтерпретація результатів
Висновки про рівень соціальної фрустрації робляться з урахуванням величини балу (середнього балу) пo кожному пункту. Чим більше бал, тим вище рівень соціальної фрустрації:
3,5-4 бали: дуже високий рівень фрустрації;
3,0-3,4: підвищений рівень фрустрації;
2,5-2,9: помірний рівень фрустрації;
2,0-2,4; невизначений рівень фрустрації;
1,5-1,9: знижений рівень фрустрації;
0,5-1,4: дуже низький рівень;
0-0,5: відсутність (майже відсутність) фрустрації.

Популярне